Příroda, Historie, Současnost, Lidé, Názory

Zděšení: v zimě padá sníh a mrzne! Konec bufetů ve školách? Lidl na africký trh?

2 527

Po největší vánoční apokalypse v podobě dvou dnů zavřených supermarketů, se na Českou republiku, již tak těžce zkoušenou přívalem hloupých, bulvárních zpráv mainstreamových médií, valí další hrůza! Představte si tu katastrofu! V lednu napadl sníh a začalo trochu mrznout! Opisovači internetových zpráv v pražských redakcích a jejich regionálních pobočkách jsou v nejvyšší pohotovosti a předhání se ve zcela zbytečném strašení lidí, majících žaludek tato média ještě sledovat. Přitom: není nic krásnějšího než panensky čistá, zasněžená zimní krajina. Není nic zdravějšího, než si nechat mrazíkem vyštípat tváře. To asi neplatí pro novodobé, neduživé mazánky.

Zpravodaj z Krkonoš hlásí, že od rána v našich nejvyšších horách padá sníh a hrozí mrazy až pod mínus 12 stupňů. A protože tato, pro normální lidi poměrně obvyklá zimní událost vykazuje málo dramatu a strašení, moderátor ranního Radiožurnálu s neskutečně nudným hlasovým projevem, Jiří Chum, má ihned připravenu otázku, jak situaci náležitě zdramatizovat; „A existuje nějaké varování?“, ptá se ustaraně, chtěje patrně slyšet, zda se ze Sněžky nevalí na Prahu nějaká třicetimetrová lavina. Ano, ty vole! Sněžení v lednu bude pokračovat a možná i v únoru a březnu. Kéž by.

Zima, sníh a mráz jsou vůbec vděčná témata pro média, jež mají neustálou potřebu lidem radit, co mají v tak těžce zkoušeném období svého života dělat. Máme si dát na sebe pět vrstev funkčního prádla, bundy, nasadit čepice (nejlépe dvě), přes ně kapuce, na ruce rukavice a dávat si pozor při chůzi i jízdě autem, protože to prý na sněhu může klouzat. Ideální je vůbec nevycházet ven. Co kdyby vám na hlavu spadl trakař. A pak už přichází série telefonátů a minirozhovorů s odborníky na omrzliny přes poradce na správnou výživu v době padání sněhu a mrazu až po rozumbrady z různých autoservisů či automotoklubů, kteří pořád dokola, rok co rok udělují rady, jak v zimě startovat, škrábat okna či vyrovnávat smyk. Trošku odskočím v čase, protože jsem si vzpomněl na absolutní vrchol absurdního rozhlasového poradenství, to když si v pátek před Štědrým dnem pozvali do Radiožurnálu psycholožku, po níž chtěli rady, jak zvládat předvánoční stres. A já blbec, těšící se vždycky na Vánoce rok dopředu se dozvídám, že správné je být z nich vystresovaný a těšit se mám na to, aby už bylo po nich.

Hned po sněhu a mrazu rozvířila debatu tzv. „pamlsková vyhláška“, která na některých školách právě vstoupila v platnost. Vyhláška vcelku správně zakazuje ve školních bufetech prodávat ta různá nezdravá svinstva a chemické roztoky v podobě energetických nápojů. Kdybych měl pravomoc, školní bufety bych zakázal, protože nevidím jediný důvod, proč by na školách měly být. Jestli maminky nemají 5 minut čas udělat dítěti doma svačinu (my jsme si svačiny s bráchou asi od 10 let dělali sami) a je jim jedno, čím se jejich děti živí, pak je to na pováženou. Měli jsme na toto téma i debatu s kolegou v práci, jehož partnerka ve školní jídelně pracuje. Prý je běžné, že si denně nevyzvedne zaplacené obědy kolem 40 dětí. Někde asi bude chyba.

Ze zahraničí mě zaujala další z řady paranoidních zpráv o tom, jak ruský prezident Putin ovlivnil americké prezidentské volby. Tentokráte prý odtajnila část zprávy instituce extra paranoidní, sama CIA. Z odtajněné zprávy jsem se však nedozvěděl vůbec nic nového, pouze to, co slýcháme a čteme od doby, kdy prezidentské volby vyhrál Donald Trump. Fádní informaci, že prý ruští hackeři ovlivnili volby tím, že se nabourali do mailů Clintonové. Vůbec nic konkrétního, co by člověka donutilo udělat jiné gesto, než si poklepat na čelo. Čekám, kdy Putin osobně namontuje štěnice do nové vily, kam si v tyto dny stěhuje z Bílého domu své „saky paky“ Obamova rodina.

O taškařici na závěr týdne se pak postaral Lidl svým letákem s černochem jako modelem. Také hloupoučkým prohlášením jakési mluvčí (či co) české centrály Lidlu, že prý žijeme v Evropě 21. století a „multikulti“ je jaksi in. Přitom si vůbec nejsem jistý, zda se němečtí šéfové Lidlu radili zrovna s ní, co mají umístit na reklamní leták. V každém případě černoch není v České republice vůbec většinovým zákazníkem tohoto řetězce (já už vůbec ne) a tomu odpovídaly reakce diskutujících na facebookovém profilu této společnosti. A to už byl zase prostor pro naše mainstreamová média, která nešetřila urážkami s oblíbenými nálepkami: rasističtí Češi, xenofobi, šovinisté apod. Také mě, čistě z principu, napadla otázka, kolik asi po takové Angole, Kongu či Nigérii obíhá letáků s bělochem jako modelem?

Radek DAVID

Zanechte komentář

Vaše mailová adresa nebude zobrazena.